Osteopatia

Osteopatia on tuki- ja liikuntaelimistön tutkimiseen ja hoitoon erikoistunut hoitomuoto, joka on vanhin Yhdysvalloissa kehittyneistä manuaalisen lääketieteen suuntauksista. Osteopatia perustuu laajaan anatomian, fysiologian ja patologisten prosessien tietämykseen. Manuaalisessa eli käsin tehtävässä hoidossa kehon terveys ja toimintakyky pyritään palauttamaan niveliä, lihaksia ja lihaskalvoja käsittelemällä samalla vaikuttaen myös hermoston toimintaan. Osteopaattinen hoito sopii kaikenikäisille ihmisille ja FysioAkatemiassa hoidot tekee aina AMK-tutkinnon suorittanut henkilö.

Osteopaattisella käsittelyllä voit saada apua kehon eri ongelmissa, kuten:

• selkäkipu
  • niskan ja hartiaseudun kipu
  • jännityspäänsärky, migreeni ja huimaus
  • raajojen puutuminen, kuten iskias ja rannekanavaoireyhtymä
  • urheiluvammat, erilaiset rasitusvammat sekä kehon jännitykset
  • purentaperäiset jännitykset
  • raajojen ja nivelten kiputilat ja ongelmat
  • stressi ja autonomisen hermoston ongelmat
  • unen laatu ja nukahtamisongelmat
  • erilaisissa vatsaongelmissa, kuten närästys ja turvottelu
  • hengityselinten ongelmissa

Osteopaatin työn tarkoituksena on auttaa asiakasta edistämään ja ylläpitämään terveyttään. Tavoitteenamme on asiakkaan toimintakyvyn paraneminen. Osteopaattiseen hoitoon kuuluu potilaan haastattelu ja tutkiminen, joiden avulla varmistamme hoidon turvallisuuden ja tehokkuuden. Hoidossamme korostuu ennaltaehkäisevä ja ohjaava näkökulma.

Osteopaatti AMK on sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontaviraston VALVIRA:n nimikesuojattu terveydenhuollon ammattihenkilö. Ammattikorkeakoulu Metropoliassa suoritettava nelivuotinen tutkinto on laajuudeltaan 240 opintopistettä.