VARAA AIKA PALVELUIHIMME:

044 970 2952 Sähköinen ajanvarauskalenteri

Hermoratahieronta

Mitä on hermoratahieronta?

Hermoratahieronnassa hoidetaan pitkittäiset ja poikittaiset hermoradat, sekä aivo- ja selkäydinhermot. Lyhyesti sanottuna kuntoutetaan ääreishermostoa ja keskushermostoa. Hoidolla saadaan verenkierto, imunestekierto, aineenvaihdunta, ruoansulatus ja hormonitoiminta elpymään, jolloin keho puhdistuu kuona-aineista, sisäelimet vahvistuvat, ravintoaineet imeytyvät paremmin ja hormonitoiminta tasapainottuu.

Hoitotapahtuma

Hermoratahieronta on fysiologiaan perustuvaa hoitoa. Keho hoidetaan päästä varpaisiin käyttäen kevyttä ja pyörittävää otetta, joten hoito ei tuota kipua ja on rentouttavaa. Verrattuna perinteiseen hierontaan, hermoratahieronnassa ei tarvitse riisuutua. Yksi hoitokerta kestää n. 2 tuntia.

Kehon piilovaivat

Hoidon alkuvaiheessa asiakkaalle saattaa tulla ns. paranemiskriisi eli kehon piilovaivat tulevat esille. Sen aiheuttaa kuona-aineiden tehokas poistuminen kehosta erityselinten toiminnan tehostuessa. Oireet saattavat ilmentyä ohimenevinä tuntemuksina esim. päänsärkynä, ihottumana, kipujen pahenemisena, kuumeena, ripulina jne. Nämä oireet ovat kuitenkin aina ohimeneviä ja häviävät hoidon jatkuessa. Kaikille näitä tuntemuksia ei kuitenkaan tule tai ne ovat niin lieviä, ettei henkilö niitä huomaakaan.

Hermoratahieronta sopii kaikille ja kaikenikäisille. Ainoana poikkeuksena on raskaus, juuri tehty leikkaus (2 kk väli leikkauksesta) ja elinsiirtopotilaat.

Mihin sairauksiin on saatu apua?

• allergiat
  • niska-, hartiakipu
  • astma
  • päänsärky