Fysioterapialla pysyvämpiä tuloksia

Fysioterapian tärkein tehtävä on auttaa ymmärtämään, mistä ongelmat tai kivut kehossamme johtuvat.

Varaa aika

Fysioterapia

Fysioterapia on yhdistelmä liikkeen analysointia ja sen harjoittamista, kivun hoitoa, manuaalista terapiaa ja asiakkaan motivointia sekä opettamista käyttämään omia voimavaroja.

Hoitojakso alkaa aina perusteellisella haastattelulla, jossa selvitetään aikaisemmat ongelmat, asiakkaan nykytila sekä tavoitteet tulevaisuuteen. Fysioterapeuttimme ovat erikoistuneet liikkeen analysointiin, ja se ohjaa toimintaamme vahvasti. Manuaalista terapiaa käytämme kivun hoidossa sekä nopeuttamaan oikean liikemallin löytymistä. Ajatuksemme lähtee siitä, että ihminen pystyy liikkumaan monipuolisesti ongelmitta.

Kivun myötä ihmisen liikevariaatiot vähenevät ja kuormitus muuttuu yksipuoliseksi. Kivun poistuessa liikemalli ei kuitenkaan aina palaudu automaattisesti, ja se saattaakin myöhemmin olla ongelman aiheuttaja muualla kehossa. Liiketestien avulla selvitämme liikkumista estävät tai haittaavat tekijät. Yksilöllisten harjoitteiden ja opettamisen kautta pyrimme palauttamaan kyvyn liikkua monipuolisesti.

Fysioterapiajakso muotoutuu lähtötilanteesta ja tavoitteista. Asiakas ja fysioterapeutti asettavat tavoitteet yhteistyössä. Lähtökohtina ovat kivun poistuminen, suorituskyvyn palautuminen ja parantuminen, joilla ennaltaehkäistään vaivan uusiutumista. Vaikka kipu olisi jo poistunut, ongelma ei välttämättä ole silti korjaantunut. Suorituskyvyn lisäämisellä pääsemme pysyvimpiin tuloksiin.

Olet tervetullut meille FysioAkatemiaan lääkärin lähetteellä tai ilman. Meille voi tulla myös leikkauksen jälkeiseen kuntoutukseen heti operaation jälkeen tai siinä vaiheessa, kun on tarkoitus palata työelämään tai harrastamasi lajin pariin.

VALIKKO